Key IdeaAn analysis of about 40 studies from around the world has found that people who eat a lot of fresh fish may have a lower risk of colon and rectal cancer. Eating fish is more effective in fighting rectal cancer than colon cancer. The study however did not tell what kind of fish the people ate.PEOPLE who eat plenty of fish may have a lower risk of colon and rectal cancer, according to an analysis of 41 studies from around the world.Liang Jie (梁杰) of Xijing Hospital of Digestive Diseases in Xi’an, China, and colleagues combined the results from 41 studies published between 1990 and 2011. These studies measured fish consumption and tracked cancer diagnoses. They included research from countries including the United States, Norway, Japan and Finland.“Our findings from this...